Buy-ology: Η βιολογία της κατανάλωσης.


buyology
Το βιβλίο  ξεπερνώντας παλιές μεθόδους έρευνας αγοράς και των στοχευμένων ομάδων ανοίγει νέους ορίζοντες στην διαφήμιση και το μάρκετιγκ.

Οι παλιοί μέθοδοι  έρευνας αποτελούν πλέον όριο στο οποίο σκοντάφτουν οι επαγγελματίες της διαφήμισης και δεν μπορούν να ερμηνεύσουν και να εξηγήσουν για το τι και πως πραγματικά σκέφτονται οι καταναλωτές.

Ερωτήματα του τύπου γιατί, ενώ πολλοί καταναλωτές δήλωσαν ότι προτιμούν τη γεύση της Pepsi, συνεχίζουν να αγοράζουν Coca-Cola; Γιατί οι περισσότερες αντικαπνιστικές εκστρατείες στην πράξη ενθαρρύνουν τον κόσμο να καπνίζει; Ποια κοινά σημεία έχουν η πίστη στο θεό με την πίστη στην αμάδα μας ή στην αγαπημένη μας μάρκα κτλ, βρίσκουν απαντήσεις μέσα από νέους τρόπους έρευνας του νευρομαρκετιγκ.

Το τι γίνεται ακριβώς στο μυαλό μας όταν παίρνουμε τις αποφάσεις μας για να  αγοράσουμε κάτι φωτίζεται στην κυριολεξία  με την  χρήση του  fMRI (Λειτουργική Απεικόνιση Μαγνητικού Συντονισμού) και του SST.

Με αυτές τις νέες τεχνικές αποκαλύπτονται πολύ χρήσιμες πληροφορίες για το ποιες είναι οι περιοχές του εγκεφάλου μας χρησιμοποιούμαι εκούσια ή ακούσια  όταν παίρνουμε αποφάσεις για την αγορά του τάδε ή του δείνα προϊόντος.

BUY-OLOGY2
«Σε μια σχετική μελέτη, ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Stanford και το Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Καλιφόρνια ζήτησαν από 20 εθελοντές να βαθμολογήσουν την απόλαυση που τους δημιουργούσαν κρασιά διαφόρων τιμών, ενώ παράλληλα εξετάζονταν μέσω fMRI.

To κόλπο: ένα κρασί παρουσιάστηκε δύο φορές, τη μία φορά έχοντας μια ακριβή ετικέτα και την άλλη έχοντας μια κανονική τιμή. Τι έδειξαν τα αποτελέσματα; Όταν παρουσιάστηκε το ακριβό κρασί, παρατηρήθηκε έντονη δραστηριότητα στο μέσο κογχομετωπιαίο φλοιό των υποκειμένων, με τον οποίο συνδέεται η ευχαρίστηση - υποδεικνύοντας ότι η υψηλότερη τιμή ενός προϊόντος ενισχύει την ευχαρίστηση που αυτό μας προκαλεί.

Όπως συμπέρανε ο Antonio Rangel, βοηθός καθηγητής Οικονομικών στο Cal Tech, «απολαμβάνουμε τις αγορές μας... επειδή πληρώσαμε περισσότερα»

Το όλο βιβλίο διαβάζεται εύκολα μια και ο συγγραφέας του Μάρτιν Λινστρομ είναι διεθνούς φήμη μαρκετίστας με έντονη διάθεση αυτοσαρκασμού και αστεϊσμού.




Τίτλος: Buy-ology: Η βιολογία της κατανάλωσης.
(Buyology: Truth and Lies About Why We Buy)
Συγγραφέας: Lindstrom Martin
Μεταφραστής: Λυσάνδρου Μαρία
Εκδότης: Έσοπτρον